Daarom lanceert het comité een on- en offline mediacampagne waarin elke week een nieuwe winnaar wordt bekendgemaakt.
Vandaag is de categorie "Beste Beleving" aan de beurt.
We zijn vereerd deze prijs te ontvangen.
Lees verder :
het persbericht en de beslissing van de externe jury.
Oostende Awards '19: en de winnaar in de categorie 'Best Beleving' is ...
Voor de derde editie van de Oostende Awards lanceert het comité een online mediacampagne waarin er elke week een nieuwe winnaar bekengemaakt wordt.
Deze week is de categorie 'Beste Beleving' aan de beurt. Voor de winnaar van deze award trekt het comité van de Oostende Awards naar het hartje van de stad, op het Sint-Petrus-en-Paulusplein.
Daar vind je de recent vernieuwde winkel 'B&M Optiek' terug, de optiekzaak met dat tikkeltje meer.
Over de winnaar
Al jaar en dag is B&M Optiek een vaste waarde op het Petrus-en Paulusplein in Oostende. Maar het is sinds de recente renovatie van de zaak dat de eigenaars volop zijn gaan inzetten op beleving. Zo vulden de zaakvoerders het concept van de optiekzaak aan met een kunstgalerij en een winebar. De nieuwe slogan 'Optics by day,wine and art by night' werd meteen gesmaakt door het publiek.
Bij het binnenkomen in de zaak waan je je aan het strand, je loopt over zandkleurige tegels met de Koninklijke Gaanderijen aan je linkerkant. De muren worden aangekleed met foto's van plaatselijke fotograaf Adriaan Huys. Het blauwe schuim- en golfpatroon van de zee, de rotan van strandstoelen en de schermen die 's winters het zand tegenhouden op het strand maken het interieur compleet.
De eigenaars van B&M Optiek zijn bijzonder grote fans van Oostende, vandaar dat ze hun Stad aan Zee echt wilden integreren in de zaak. Daarnaast biedt deze belevingswinkel veel meer dan enkel brillen. Hier wordt de link gelegd met andere lokale handelaars, nl Sabor d'O en Craming Keramiek. Sabor d'O, een specialist in Spaanse wijnen en delicatessen, levert hier niet alleen de wijnen voor de winebar, maar organiseert ook wijndegustatie en thema-avonden. Verder stelt een andere lokale speler, nl. Craming Keramiek enkele van hun werken tentoon in de zaak. Met die vernieuwde concept wil B&M volop inzetten op de beleving voor de klant, wan ze willen méér zijn dan enkel een optiekzaak.
Beslissing van de jury
De onafhankelijke jury die de winnaar in deze categorie selecteerde, was enorm onder de indruk van de frisse, moderne insteek van het concept dat B&M brengt. Het is een nieuw gegeven dat klanten zowaar ondergedompeld worden in een miniversie van de stad, waar ze ook nog eens kunnen kennismaken met de producten van andere lokale ondernemers. Het is die samenwerking met andere Oostendse handelaars, die zo het concept compleet maakt en voor iedere bezoeker een ultieme beleving garandeert. Een terechte winnaar!
Met dank aan de partners van de Oostende Awards '19: C-Hotels, Delanghe, Economisch Huis Oostende, General Stores, Haven Oostende, Horeca Middenkust, Luchthaven Oostende-Brugge, Toerisme Oostende, Versluys bouwgroep en Volvo Automobilia.